tisdag 25 december 2012

Julafton

Ett par små paket i strumpan på morgonen.
 
En Musse-whiteboard och ett skrin att ha alla pennor i.



Mathilda byggde en snögubbe ihop med farmor.

Kollar på Kalle.

Jag ville ha en bild på hela familjen. Detta blev den bästa. =P
Får göra ett nytt försök imorgon hos mamma.
Flickorna tittar på Kalle.
"Hon e sööööt!" Haha!


Ny, ren outfit.
 
Mathilda flörtar med sin farmor.





Sen knackade det på dörren. Det var tomten som hade lämnat en stor säck med klappar.

"God Jul älskade Fia-lotta önskar mamma & pappa."

Hon fick bla ett Pippihus av oss.


Mathilda kramar Annika.

Steffidockor från farmor.

"Zzzzz...." sa Agnes.


När barnen hade somnat dukade vi fram mer julgodis (Mathilda fick givetvis också lite innan hon somnade). Sen satt vi och snakckade och skrattade så tårarna rann. Ännu en mysig kväll.


Kommer lägga upp bilder sen på allt barnen fick igår. Som minne för min egen och barnens skull.
Min och Mickes julklapp till oss själva har ni ju sett. Vår gård! =P


 Instagrambilder från dagen/kvällen.






Mycket socker?




Det blåste halv storm inatt. Minst sagt, för detta möttes jag av när jag tog en kisserunda med svärmors hund imorse. Lite drygt. Men det är bara att köpa nytt nät.


Herr Snögubbe smälte bort i regnet, blåsten och de 4-6 plusgraderna.


1 kommentar: