måndag 28 november 2011

Jul och nyårsoutfit

Har börjat kolla lite efter jul och nyårsoutfit till Mathilda.
Har kollat lite när jag varit i Ystad och på Burlöv Center.
Tycker de flesta är för "rysch-pyschiga". Skulle vilja ha nåt lite "tuffare" till henne i år.

De här från Lindex.

Söta, men alldeles  för "rysch-pyschiga" tycker jag.
Hade man skullat på en superfin fest, så hade de funkat. Men det ska vi ju inte.

 Denna, också från Lindex, va ganska söt. Men den är å andra sidan nästan för enkel. =P
Men om man hade köpt nåt rött eller svart, glittrigt skärp till så kanske.
Och några fräcka strumpbyxor.

Denna var lite häftig. Kanske för häftig för en 1,5-åring?
FInns i silver också, som hade passat till nyår. 99 spänn styck!

Sen har vi denna, från H&M som är väldigt söt. Finns i mörkblått också.
En röd bolero till, till jul och en svart kanske till nyår?



Vad tycker ni? Tips på fler butiker med fina klänningar? Eller tunikor.

9 kommentarer:

  1. åh vad söta klänningar! jag gillar dom första två skarpt:)

    kram, sandra

    SvaraRadera
  2. Gud vilka fina!
    Måste hålla med personen över. Gillar de två första! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, klänning nr 2 skulle jag nästan kunna tänka mig. Hade dock föredragit bommulsmaterial.

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på de två nedersta i grått/silver - superfina! Kram

    SvaraRadera
  5. Sara:
    Ja den sista, från H&M, gillar jag. Den ser liksom bekväm ut med.

    SvaraRadera
  6. Jag är sugen på en outfit jag såg på Jessica Bemlars (bemerholt) hemsida! Tycker den är så tuff och funkar till både jul och nyår eller annan fest =) http://www.bemlar.com/search/label/barn (Astrid) Men av dessa klänningarna gillar jag bäst nr 2 och 6!

    SvaraRadera
  7. Ja du, den outfiten blev minsann jag med sugen på när jag såg de bilderna! Lite tuffare! =) Har faktiskt funderat på att köpa. Det är ju kläder hon kan ha vid fler tillfällen också. Hur ofta använder man klänning liksom?

    SvaraRadera
  8. Jag har redan varit och dragit i kjolen på åhlens =) och tröjan kommer från lindex ;) Nä precis, hur ofta har de klänning? Iaf av de där jul och puffmodellerna. Tovas 1 årsklänningar användes baea 1 gång, har dock andra vi använder ibland men de är lite mer vardags. Jag kommer nog också att slå till på denna outfiten. Så fin och tuff.. och användbar!

    SvaraRadera
  9. Ahh, den va från Åhlens! Har kollat, men inte hittat kjolen. Tröjan har jag sett iaf! =) Ska banne mig nog också slå till på det! Precis den stilen jag gillar. =) Men så har ju vi samma smak på en hel del! ;o)

    SvaraRadera