tisdag 29 november 2011

Vätska

Mathildas blöja var nästan helt torr när hon vaknade imorse. Den brukar vara genomblöt.
Hon har ju druckit dåligt nu när hon varit sjuk...

Så idag har jag verkligen kämpat för att få i henne vätska. Jag har provat med saft, oboy,
vatten, mjölk, fil. You name it! Hon ville inte ha nånting. Ett par små klunkar saft var allt.
Till slut fick jag blanda vätskeersättning som jag gav via måttskeden.
Hon är jätteduktig på att ta medicin med den när hon fått flytande alvedon eller hostmedicin.
Två nästan fulla mått fick jag i henne, sen var det stopp. Hon hade inte ätit nånting heller.
Eller jo, lite ostbågar åt hon. Fick tips om att prova det.
Jag bryr mig inte om vad hon äter när hon är sjuk, bara hon äter nåt...

 Dockan fick såklart också smaka.

Älskade tös...
 Dockan blev glansig i ansiktet efter en massa ostbågiga pussar. 


Efter hon hade sovit var jag tvungen att klä på henne och åka ner och handla.
Köpte isglass och Frutti Smoothie. Hon drack upp en hel smoothie när vi kom hem!


Såååå skönt! Jag försökte med lite god yoggi också, men det ville hon inte ha.

Hon hade lätt kunnat ha samma blöja hela dagen idag, så lite hon har kissat.
Är blöjan lika torr imorgonbitti som den va imorse, så kommer jag ringa VC igen...


3 kommentarer:

  1. Åh, det är så jobbigt när dom inte vill ha nåt:( Min dotter levde på Squeezys när hon var sjuk... De enda hon ville ha. Och sempers fruktdryck.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är grymt frustrerande...
    Hon åt iaf lite kvällsmat sen. Och en halv piggelin. Så jag hoppas innerligt att hon är piggare imorgon!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att hon kryar på sig snart! Inte lätt när de är sjuka de små liven...
    Jag gillar den sista klänningen bäst!

    SvaraRadera