lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan

Så blir det väl?

Vi är ju hundvakter i helgen och vi åkte allihop ut till vovven (där Micke tidigare bott) idag och gick en sväng, och busade lite med honom. Ute på landet, med öppna fält runt om. Kan säga att det blåste riktigt isiga vindar. Fint att bo så, men mindre kul när det jämt blåser. (Och drygt när de gödslar på våren/sommaren. =P) Jag är glad att vi kommer ha lite lä i form av skog (dock inte precis intill) på vår gård sen. :)





Mathilda tyckte det var kul att busa med vovven. Och ge honom en massa godis. ;)





När vovven var kissad och busad med körde vi hemåt igen. Jag lämnade av Micke och barnen hemma och begav mig mot Ica, där jag inte direkt var ensam. Fördel där med självscanning, och jag slapp få avstämning.

Hem och packa upp, sen satte jag igång med julgodiset. Mozartkulor, baileysbollar (som chokladbollar fast man byter ut kaffet mot baileys och doppar dem i choklad) och chokladtryffel. Det blev lite baileys och minttu i tryffeln också då den var lite smaklös.
 




Efter barnen somnat så satte jag igång med julklappsinslagning. Blev en liten baileys och Sällskapsresan 2 till det.


Köpte förresten nya inneskor till mig själv igår. Riktigt sköna! :)
Bra att ha sen i gammalt hus på landet. ;)


SMHI har utfärdat en klass 2-varning för morgondagen. Svärmor med sällskap kommer imorgon och stannar till juldagen. Får hoppas de hinner köra innan ovädret drar igång. Om det nu blir nåt av det...



1 kommentar: