tisdag 10 juli 2012

Slappedag

När vi kom till dagis idag satt alla (typ 15 bara) barnen på stora kuddar på golvet i stora lekrummet och kollade på musik-klipp på en gigantisk typ projektor-TV. Både barnlåtar och "populärlåtar". Barnen fick välja. Det har varit blåsigt och regnigt idag, så det kändes som en bra idé att ha en mysig, slapp innedag. Mathilda kröp upp i knäet på en av fröknarna när jag gick. =)

När jag sen skulle hämta henne ville hon knappt följa med. Här ser ni varför:

Studsmatta!

Fick säga att hon ju kunde hoppa hemma sen också. Då ville hon med hem. =P

Fick höra av fröknarna att det är en väluppfostrad tös vi har! Hon hälsar alltid så glatt på alla och säger alltid tack.

När vi var vid sjön och badade i söndags hälsade Mathilda också glatt på de som gick förbi.
En dam som satt på en filt med sitt sällskap bredvid oss sa också att det var en väldigt väluppfostrad tjej. Mathilda snackade med henne och berättade vad vi gjort och förklarade att jag och Micke var hennes mamma och pappa. =) Charmar folk vart vi än är. Älskade unge! ♥
Dock blir hon fortfarande blyg och går till oss om folk kommer för nära, vilket jag tycker är bra.
Man vill inte att hon ska vara helt oblyg.

När vi kom hem var det mellisdags. Pannkaksmellis. Jag blev galet sugen på pannkakor vid middag, så jag gjorde ett gäng. Mathilda klagade inte! ;o)

Lagom till melliset var avklarat började det såklart regna. Så vi stannade inne.
Regn och blåst i kombination är verkligen inget kul...
Mathilda hjälpte mig att sätta ihop "nya" spjälsängen till lillasyster.



Tadaa! Nu längtar jag efter bebis. Är såååå nyfiken på vad det är för filur som gömmer sig i magen.


Imorgon blir det inget dagis för Mathilda. Vi ska nämligen till Vinslöv för släktträff! =)


2 kommentarer:

  1. Sv: Det ÄR fint med gravidmagar. Det är ju ett tecken på nytt liv = det finaste som finns! Bara vissa idioter som inte fattar det.

    Virus på min blogg, hm det var skumt :S Har inte hört om någon annan som haft samma problem. Vet inte vad det skulle kunna tänkas vara heller..

    SvaraRadera
  2. Då vet ni att det blir en tös nu då?? ;)

    SvaraRadera