torsdag 12 juli 2012

Släktträff på Flädergården

Igår var det släktträff med min släkt på Flädergården i Vinslöv.
Vet inte för vilket år i ordningen det hålls, men det var första gången jag var med.
Har alltid haft förhinder tidigare.

Vi var runt 45 personer detta året.

Riktigt kul att träffa kusiner, faster, farbror och alla som var med. Inte så ofta vi ses.

Älskade farmor, 94 år.

Mathilda hos brorsan (som snart får raka sig. =P ).



 

Kollar på humlorna bland pelargonerna.
 


 
Några av kusinbarnen.

Precis när vi började prata om att samla ihop alla för ett gruppfoto började det regna. Och nu menar jag regna...





Folk började dra sig hemåt, så det blev inget gruppfoto. Lite synd. Eller jättesynd.

Efteråt åkte jag, Micke (som slutade vid middag den dagen), Mathilda, min bror med familj, syrran  (Izabella var inte med för hon är på Franska Rivieran med en kompis och dennes familj), farmor och Gittan hem till pappa för att grilla. Det duggade fortfarande lite när pappa startade grillen. Men vi hade en positiv inställning och var övertygade om att det snart skulle sluta. Vilket det gjorde. Fast vi satt dock inne och åt. ;o)






Tack alla inblandade för en supermysig dag!


1 kommentar: