fredag 10 augusti 2012

Vattenlek & 14 kg nostalgi

Det bästa Mathilda vet är att kladda och leka med vatten. Hälla från en skål till en annan, vattna blommor och mina fötter, tvätta mina foppatofflor, eller bara stänka allt vad hon kan.







Igår tog vi ner alla bebiskläder, leksaker och babyskyddet till bilen.
Mathilda hjälpte till att bära in lådan med leksaker. Sen var hon tvungen att kolla in dem. =)

"Kolla mamma!"


14 kg nostalgi i form av bebiskläder ska tvättas upp.


Ja, som sagt så ska jag tvätta upp alla 14 kg bebiskläder idag. Vi har ju fixat byrå nu. Blev en som var lite större, så Mathilda fick den till sina kläder. Så får bebis ärva den hon hade innan.

Insåg när jag kollade lite på kläderna, att det var jobbigt mycket bebisrosa. =P
Så om nån får för sig att köpa kläder till kommande bebis får ni gärna köpa annat än just rosa. Gärna rött eller kanske brunt. Ska det vara rosa ska det vara stark ceriserosa.

På söndag ska vi troligtvis hämta en riktig mysfåtölj som vi ska ha nere. Så jag har nåt att sitta och amma i om nätterna. =)


24 dagar kvar...



1 kommentar:

  1. Lika mycket som jag har gått ner i vikt :-)

    Mys med bebiskläder! Jag har sålt/gett bort det mesta. Ska sälja lite till :-)

    Kramis

    SvaraRadera